Review babyfoon KUUS BM1

KUUS

Als ouder van 3 waaronder een tweeling weet ik heel goed dat je als ouder altijd je kindje(s) veilig en in de gaten wilt houden, zelfs wanneer je niet in dezelfde kamer bent. Een betrouwbare babyfoon is daarbij jouw redder in nood. De KUUS BM1 belooft met zijn uitgebreide functies, zoals een hoogwaardige camera, white noise machine, en de gebruiksvriendelijke KUUS PRO app, een alles-in-één oplossing te bieden. Ik heb deze babyfoon uitgebreid voor jullie getest en in deze review laat ik je weten wat deze babyfoon werkelijk te bieden heeft, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken voor de veiligheid en het comfort van je baby.

Eerste indrukken van de KUUS BM1

Uitpakken en installatie

Bij het uitpakken van de KUUS BM1 was ik zeer verrast hoe compact het doosje is, wat aangeeft dat ook de camera zelf klein en handzaam is. De eerste indruk van het design is positief: de camera voelt stevig aan ondanks zijn kleine formaat. De installatie verloopt soepel, vooral dankzij het simpele ontwerp. Echter, het instructieboekje is teleurstellend klein, met zeer kleine letters, wat het zeer moeilijk te lezen maakt voor bijvoorbeeld de opa’s en oma’s. De instructievideo die beschikbaar is, is helaas moeilijk te vinden op de website. Een directe link vanaf de productpagina zou het gebruiksgemak aanzienlijk verbeteren!

Design en gebruiksgemak

Qua design scoort de KUUS BM1 goed. Superleuke speelse uitstraling echter de kleur vind ik niet mooi! En zeker niet geschikt voor een stylish babykamer in trendy kleuren. Jammer dat hij niet beschikbaar is in kindvriendelijke tinten. Jammer is als je op zoek bent naar iets dat beter in je babykamertje past. Aan de andere kant is de montage zeer eenvoudig dankzij de flexibele poot, waarmee je de camera makkelijk aan de wieg of het ledikant kunt bevestigen. Dit is echt een grote pré! Hier is zeer goed over nagedacht door de ontwerpers. Houd er wel rekening mee dat deze oplossing niet geschikt is als je kindje ouder wordt, zeker weten dat je ukkie hier maar al te graag mee wil spelen. Een alternatief is om de camera bijvoorbeeld om een lamp of gordijnrails te wikkelen. Een aandachtspuntje is dat de camera niet draadloos is, waardoor je altijd een stopcontact in de buurt moet hebben. Nog een puntje van aandacht, op het doosje zie je de camera heel leuk en speels op zijn flexibele pootje staan, maar ik vind dat géén optie! Veel te onstabiel! Ik gebruik hiervoor het witte standaard pootje.

Voor- en nadelen installatie, design en gebruiksgemak:

Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toevoegen aan vergelijken
Beste product
Numsy Move White Noise Machine – een draagbare witte ruis machine, ontworpen om rustgevende geluiden af te spelen voor een betere slaap en ontspanning, perfect voor thuis of onderweg.

Numsy Move => BESTE white noise machine

Beste deal op: bol.com
39.00
Toevoegen aan vergelijken
- 7%
Numsy Mini White Noise Machine – een compacte en draagbare witte ruis machine, ideaal voor het creëren van een rustgevende slaapomgeving voor zowel baby's als volwassenen, makkelijk mee te nemen.

Numsy Mini white noise => perfect voor onderweg

Beste deal op: Babypark NL - FamilyBlend
Oorspronkelijke prijs was: €29.95.Huidige prijs is: €27.95.
Toevoegen aan vergelijken
KUUS White Noise Babyfoon met Camera en App – een geavanceerde babyfoon met geïntegreerde witte ruis functionaliteit, voorzien van camera en app-bediening, ontworpen voor veilige monitoring en het bevorderen van een rustgevende slaapomgeving.

KUUS White Noise Babyfoon met Camera en App

Beste deal op: bol.com
99.99
Toevoegen aan vergelijken
LUVION White Noise Machine – een stijlvolle en compacte witte ruis machine, ontworpen om kalmerende geluiden af te spelen, ideaal voor het verbeteren van de slaap van baby's en volwassenen.

LUVION White Noise Machine baby

Beste deal op: bol.com
39.95

Functies en prestaties van de KUUS BM1

Camera en beeldkwaliteit

De KUUS BM1 is uitgerust met een camera die beelden vastlegt in 2K-resolutie, wat resulteert in scherpe en gedetailleerde beelden van je kindje. De nachtvisie presteert ook goed, met helder en duidelijk zicht, zelfs in volledig donkere kamers. Hier was ik zeer van onder de indruk!

White noise en slaapliedjes

De KUUS BM1 biedt zes rustgevende geluiden, waaronder 3 witte ruis geluiden (baarmoedergeluiden en hartslag) die effectief zijn in het kalmeren van baby’s en 3 slaapliedjes. De geluiden hebben een goede geluidskwaliteit en kunnen eenvoudig via de app worden geselecteerd. Kies een geluid waar jouw ukkie rustig van wordt en laat dat gedurende de nacht afspelen. Zie voor meer informatie over de voordelen van white noise onze pagina: Beste white noise machine

Bewegings- en huildetectie

De bewegings- en huildetectie van de KUUS BM1 werkt over het algemeen nauwkeurig. De meldingen komen snel door via de app. Er kunnen echter af en toe valse alarmen optreden, vooral bij wat hardere achtergrondgeluiden.

Nachtlampje

Ik vind het lampje echt top! Het voegt een extra laag comfort toe, vooral voor baby’s die gevoelig zijn voor volledige duisternis. Je kan de kleur en intensiteit zelf instellen evenals de tijdsduur.

App en connectiviteit

De KUUS PRO app biedt een intuïtieve interface waarmee je de babyfoon eenvoudig kunt bedienen. De WiFi-connectiviteit is stabiel, hoewel het af en toe kan haperen bij zwakkere netwerken. De app maakt het mogelijk om live videobeelden te bekijken, opnames terug te kijken, en meldingen in te stellen, allemaal op afstand. Het verbinden van de camera met de app is meestal probleemloos.

Voor- en nadelen functies en prestaties:

Conclusie KUUS BM1

Mijn ervaring met de babyfoon van KUUS is zeer goed te noemen. Al heb ik hem natuurlijk niet zo uitgebreid kunnen testen als de Consumentenbond wat betreft connectiviteit, veiligheid etc. De verbinding is hier bij mij thuis goed en er zijn bijna geen valse alarmen. Ik vind het innovatieve design echt een enorme pré. Met het flexibele pootje bevestig je hem zeer gemakkelijk en kan je hem in de goede richting draaien. Jammer dat hij niet is te verkrijgen in kekke kleurtjes. Het is zo’n speels design maar de kleur doet dat een beetje teniet. Het ingebouwde nachtlampje en de mogelijkheid om white noise geluiden af te spelen vind ik echt top! Een 3-in-1 oplossing voor de babykamer in plaats van 3 verschillende apparaten. Ik geef hem een GO!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief 💛
Wil jij ook de allerbeste aanbiedingen in je inbox ontvangen?
MijnBabyAanbieding